perjantai 6. heinäkuuta 2012

7 days since Vienna

Heippa täältä Düsseldorfin läheltä !

Mua harmittaa, kun ei oo tullu viäläkään otettua niitä kuvia, että saisin tänne jotaa laitettua. Mutta kerron nyt kummiskin vähä ekan viikon kuulumisia. Huomenna tosi aikasin aamulla me lähetään ajamaan Ranskaan ! :-) Me mennään Normandiaan, sellaseen paikkaan kun Barneville-Carteret. Ja jos kaikki onnistuu, niin meen moikkaamaan mun äitiä ja tätiä Pariisiin tokalla viikolla ! En malttais oottaa, Ranska on niin ihana  maa ja nyt mä taas pääsen sinne ! Tottakai meillä on siellä vähän töitä mutta sehän on vaan hyvä. 

Täällä kaikki on sillai hyvin, tää perhe on tosi mukava ja ihana ja hirmu rento. Pojat on tosi kivoja, vaikkakin tää nuorempi on aika villi. Mut kyl musta silti tuntuu et mä pärjään, ja tää eka viikko on ollu hyvä, kun tää entinen au pair on kans täällä, ni mä oon näny tän viikon aikana konkreettisesti, mitä tää arki täällä on. Jotenki on nii tosi kiva ku pojat ei kyseenalasta mun auktoriteettiä ja ainaki vaikuttaa siltä, et ne molemmat tykkää musta. Tulee ihan itte halaamaan mua ja se on niin söpöä ! :-) Ja vanhempi poika osaa kaikki automerkit, se on ihan hulluna niihin :-D

Että kaikki on täällä kyllä hyvin :-) Sitku palaillaa lomalta ni mun täyyy alkaa kattoa noita salijuttuja ja kilikursseja, kun haluun oppia saksaa ! Eile kävin ostamassa muutamia saksan kielisiä lehtiä ja nyttekkin katon telkkaria, että oikeesti oppisin jotaan, kun tähän mennessä oon puhunu lähes pelkkää englantia. Paitsi isovanhempien kanssa mun on puhuttava saksaa ja se on pelkästään hyvä juttu :-)

6 kommenttia:

  1. toivottavasti on menny kivasti aupparina sielä saksassa : )

    VastaaPoista
  2. Hei Lumi, ehkäpä me tapaamme siellä Ranskassa. Otan selvää hotelleista ja välimatkasta. Jos pääsemme Riitan kanssa ajamaan sinne. Olisi tosi kiva nähdä se sun perheesi. Me palaamme Saksaan sunnuntaina ja Riitta tulee sunnuntaina meille. Mikael käy hakemassa kentältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, skypetän äitin kanssa tänään. Äskön oltiin rannalla ja uimassa kun vihdoin oli vään aurinkoa, vaikka tuulikin koko ajan ja oli mahtavat aallot. Pian lenkille taas !

      Poista
  3. Hei löysin just äske sun blogin enkä oo kerenny lukee kaikkii postauksia läpi (: mut oot siis nytte au pairina Saksassa Dusseldorfissa? Mulla on kans paikka, ainaki alustavasti, perheeseen joka asuu Hannoverissa. Se on melko lähellä sun paikkaa ? Mulla alkais "duuni" syyskuun alussa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon Düsseldorfin lähellä, vaikka tällä hetkellä me ollaan perheen kanssa lomalla Ranskanssa kolme viikkoa, mutta sen jälkeen takasin Saksaan. hannoveriin on kai vajaa 300 km, mikäli nyt oikein katoin google mapsistä :-) Mulla on kanssa yks mun ystävä tulossa Saksaan auppariks, etelämmäks mitä mää mut kumminkin joku 200 km päähän. Vois olla kiva tavata joku kerta, sitte ku säki pääset alottaan sitte syyskuussa ! Mun sähköpostiosote on lumilime@hotmail.com, jos haluut meilata :-)

      Poista