keskiviikko 8. elokuuta 2012

Wellness going up

Elo täällä alkaa jo tuntumaan.. Hmm. Miten sen pukisi sanoiksi ? En voi oikein sanoa, et helpommaks, sujuvammaks.. Jotain sinneppäin, mutta on väärin sanoa tavallaan noin, kun ei mulla nyt oo mitään suurempia vaikeuksia ollu, kaikki on perheen kanssa sujunu tosi hyvin. Nyt kuitenkin kun alotin ton salilla käymisen, oon jo tavannu muutamia ihmisiä täällä ja kotiuttanu itteni tavallaan tänne, ni jotenki mulle alkaa tulla sellanen olo, et ainakin tällä hetkellä tää on tosi kivaa ja oon niin tavallaan ylpee ja tyytyväine osasta asioita mitä tänne tulo ja täällä olo on tehny mulle ja mitä valintoja oon itse tehny. 

Suamessa mun ois ollu vaikeeta kuvitella, et mä alottaisin kuntosalilla käymisen (yksi niistä asioista, joita vannoin, etten koskaan tekis) tai että alkaisin juomaan kahvia, syämään makkaroita tai suvereenisti hyppäämään junaan mennäkseni Düsseldorfiin tosta noin vaan.  Suomessa mun kynnys uusien asioiden tekemiseen on hirmu korkea, mä en tykkää uusista tilanteista ja sellasista virallisista asioista mistä jollaan ihmeen kaupalla pitäis tiätää kaikki. Täällä mulla on kynnys tehä asioita, mut se on niin paljon matalampi, tiädä sitte, johtuneeko se siitä, et täällä on vaan pakko tehä joitain asioita, kotona ne voi aikalailla kiertää. 

Ehkä sen vois parhaiten kuvata sellasella muuttunella asenteella, mikä mulla on. Tai onko se muuttunu asenne, vai oonko mä jostain vaan yhtäkkiä saanu voimaa tehä kaikkia sellasia kivoja asioita, mitä oon jo pidempään halunnu. Mulla on sellanen tekemisen meininki täällä, mä haluun saada asioita aikaseks. Mä haluan, et jos-ja-kun tuun takasin Suameen, ni liikunta ois taas osa mun elämää ja mä pääsisin mu vattasta eroon, mä en ois unohtanu mun ranskaa, mä puhuisin sujuvaa saksaa, mulla ois ystäviä Saksasta ja ympäri maailmaa, joiden luokse voisin sanoa, et tiiän olevani tervetullu. Mä haluisin et tän vuaden jälkeen tää perhe sanois, et ne oli tosi tyytyväisiä muhun ja että Lumi oli sellanen au pair, joka alko tekemään asioita täällä. Mä haluisin sanoa, kun mä tuun taas takasin Suameen, et hei, mä oon ylpee siitä et mä lähin ja vietin vuoden ulkomailla, mutta mä myös paransin mun omaa hyvinvointia ja elämänlaatua monien asioitten kautta. Haluisin, et mun ystävät ja tutut sanois ja aattelis et hei, vuosi ulkomailla teki hyvää Lumille. Se on paljon onnellisemman olone. Mä haluisin sanoa, et mä oon ylpee ittestäni, et mä oon tyytyväinen ja onnellinen. Ja hei hemmetti, mä voin sanoa sen jo nyt.

Kuullostanko mä ihan pöhköltä ? Musta tuntuu et mun ajatukset on vaan yks sekava ja sotkussa oleva lankakerä, mut mä en ees välitä. Tänne lähtemine on ollu paras päätös, minkä oon tehny pitkiin aikoihin. :-)

Sen enempää en nyt höpise, pualet ei kummiskaa jaksa lukea kaikkea :-D Mutta,
tiiättekö mitään hyviä paljon kaloreitapolttavia liikuntamuotoja ?
(Mun jalka on edelleen nii kipee, et se vihottelee mulle edelleen maanantain juoksulenkistä... :-/ Mut tänään salille !

7 kommenttia:

  1. Tätä oli jotenki ihana lukee :) Justiin samoja asioita olit kirjottanu mitä mä oon ajatellu ja toivonu omalta (parin viikon päästä alkavalta)au pair- vuodelta. Etenkin toi et tutut vois sen jälkeen sanoo et kyl se vuosi ulkomailla teki tolle hyvää ja se vaikuttaa paljon onnellisemmalta ku sitä ennen!

    Pitää viel sanoo et sun blogia ja näitä au pair- juttuja on tosi kiva lukee :)

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä Anonyymin kanssa - ihana lukea sun hyviä fiiliksiä, toivottavasti itelläkin alkaa asiat sujua noin hyvin sitten kun Englantiin pääsen.

    Liikunnasta en osaa sanoa, en oo koskaan jaksanut salille raahautua eikä lenkkipolkukaan kauheasti kutsu, mutta olisko zumba? Se ainaki vaikuttaa tehokkaalta ja hauskalta, jos nyt liikunnasta tykkää :D

    VastaaPoista
  3. Hei oikeesti, kiitos Anyonyymi ja Aino ! Jos mulla ei ennestään ollu hyvä fiilis ni ainaki oon nytte yhtä hymyä luettuani teiän ihanat kommentit ! <3 On ain mukava tiätää, et joku ketä lukee ni on tykänny siitä, ja voin rehellisesti sanoa, et tää teksti oli niin totta tajunnanvirtaa kun voi olla. Mä toivon teille molemmille ihanat auppari-vuadet (tai kuinka kauan oottekaan maailmalla) ja toivottavasti teilläkin kaikki asiat menee superhyvin !! :-)

    Ja Aino, zumbaa oon aatellu, oon muutamia kertoja kokeillu ja noi kurssit kuuluu tohon salijuttuun. Zumba on niin hauskaa ja siinä ei haittaa vaik en ymmärtäiskää mitä ne ohjaajat sanoo, tekee vaan perässä :-D

    VastaaPoista
  4. Tosi söpö blogi! Kivaa luettavaa! Missäpäin Saksaa asut? Ite tulossa 4kk Freiburgiin lokakuussa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ! Kiva kuulla, et tykkääs :-) Täältä Freiburgiin on yli 400 kilsaa, että kyllähän sinne jokusen verran matkaa on. Nii paljo meitä suomalaisia auppareita on kuitenki liikenteessä, et ehkä pitäis tehä joku suurmiitti jonnekki ;-) Pidä kuitenki mahtavat 4kk !!

      Poista
  5. Vau, olipa piristävää tekstiä! Osaat kirjoittaa tosi hyvin. Ja ihana kuulla, et sulla on mennyt noin hyvin siellä. Just tosta monet aupparit haaveilee. :)

    Jos haluat polttaa rasvaa kehosta, niin kaikkein parasta on kävely. Reippaita, pitkiä kävelylenkkejä vaan tekemään! Tottakai myös zumba on hyvä vaihtoehto, koska siinä kasvaa lihaksetkin (ainakin oikein syömällä) ja kun se vielä kuuluu sun salikorttiin, niin kannattaa ehdottomasti mennä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, kiva kuulla et tykkääs :-) Kyllä, tuntuu ainakin tällä hetkellä et kaikki menee tosi hyvin ja oon tosi onnekas et oon täällä ja kaikesta siitä, mitä mulla täällä on.

      Ja ehkäpä mun pitää alkaa vähän tutustumaan tänne ympäristöön ja alkaa tekemään niitä kävelylenkkejä enemmän, koska tarkotus olis saada vähän (no en nyt voi sanoa laihdutettua, mut kummiskin..) kiinteydyttyä ? Salitreeni on hyvä alotus, mutta suunnitelmissa olis että alkaisin tekemään jotakin muutakin, mikä oikeesti polttais vähän enemmän sitä rasvaa :-) Ja zumbaa lähetään varmaan ens viikolla kokeilemaan !

      Poista