keskiviikko 29. elokuuta 2012

Wienin kuumat kesäpäivät mä muistan lämmöllä huomennakin

Laiskistunut ja KIIREINEN bloggaaja ilmottautuu nöyränä hattu kourassa. Anteeksi. Mulla ei vaan o yksinkertasesti ollut aikaa taikka jaksamista miettiä tätä blogia, varsinkin kun mulla ei ees oo mitään uusia kuvia, mitä täällä voisin jakaa.

Tuntuu hassulta, et tänään alkaneella kielikurssilla mä kerroin kysyttäessä, et oon ollut täällä kaks kuukautta. Se aika tuntuu tosi lyhyeltä sanana siihen nähden, että tuntuu et oisin ollu täällä ikuisuuden. Mulla on oikeesti elämä nyt täällä, tottakai se on Suomessakin, mut Suomessa mä en ikinä ollu näin tyytyväinen ja onnellinen kun oon täällä. Päivisin mulla ei oo oikeesti aikaa : herään enne kuutta ja sitten on periaatteessa pari tuntia töitä ja yheksästä pualeen päivään mulla on mun kielikurssi, joka alko tänään. Sitten tuun kotiin, teen vähän tarvittavia hommia ja lounasta ittelleni ja sitte yleensä nukun hetken aikaa enneko lähen hakemaan yhtä lasta tarhasta. Illalla sitten kun oon periaatteessa vapaalla, meen joko salille tai yleensä kaadun sänkyyn. Kun sitten on vähän tyhmä lähteä Düsseldorfiin kummiskaan kun sitten tuun myähään takasin ja oon ihan rättipoikkiväsyny koko seuraavan päivän. Viikonloppuna mulla on aina ihan bookattu kun nään mun ystäviä täällä, joten bloggaamiselle ei oo valitettavasti jäänyt oikeen aikaa. Eikä oo kyllä jääny kirjojen lukemisellekaan tai piirtämiselle, mut en mä valita, mä tykkään tästä :-)

Ihana muuten huomata, kuinka mä ymmärrän saksaa kokoajan enemmän ja kynnys sen puhumiseen on menny ihan olemattomaks (ei se kyllä korkea koskaan ollutkaan). Nyt oon puhunut saksaa vähän enemmän mun saksalaisen ystävän kanssa ja muittenkin ja tänään alko toi kielikurssi, ni kiva kun tulee sellanen lottavainen olo et ehkä mä opinkin tän kielen sittenki, kun alussa oli vähän et eihän tästä tuu mitään, mä en opi pätkääkää. Huomasin vaa joku pari viikkoa sitte ku kuuntelin radiota et mähän ymmärrän nää ruuhkatiedotukset sun muut uutiset aikast hyvin :-) Täst se lähtee ! ;-) Väsyny bloggari oottelee nyt innolla huomista ja painuu pehkuihin ottamaan toivottavasti pitkät yäunet !! Puspus kaikki ihanat <3


edit://
 I forgot, I was suppose to start to write some short translations in English here in my blog, since I think there are some of my friends and other non-finnish-speaking people reading this. So here we go, my first post also in English.

I'm sorry I have been so lazy at blogging. I have just been so busy, after work I go to meet my friends pr to the gym or then I just fall into bed. And today my language school started, and it feels quite easy, but we'll see - it might have been only the first lesson.

I feel so proud and happy for myself because I realised one day that I actually understand what they say about the Stau Schau in radio and I understand quite a lot from the news. Now I have ben talking in  German more, since I have a friend here who doesn't speak English, so that means I have to pracice on my German. But the best part is that the person is kinda a motivation to do so. No more telling secretive stuff, I'm off two bed ! Good night :-)

2 kommenttia:

  1. Moikka! Misttä toi kuva on hienon näkönen paikka! :)) , :DD voi vitsien voi ymmärtää et miten oot oppinu noin hyvin saksaa, alotin sen lukemisen ite tänää ku piti valita joko se tai ransa ja se tuntuu täs vaihees ihan mahdottomalt :DD. T.Anni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka ! Kuva on Wienistä, Stadtparkista, jos nyt oikeen muistan :-) Ja kyl oikeesti sitä oppii, hitaasti mut varmasti. Jos oisin perheessä missä tulis puhua saksaa ni oppisin tietty paljon nopeemmin, mutta kyllä se näinkin menee. Motivaatio on kova ! :-D

      Poista